2 septembrie 2015

Cum sa lucrezi o paturica quilt

De mult imi doream sa scriu un tutorial despre cum sa faci un quilt de bebe, insa de fiecare data cand incepeam sa lucrez uitam total sa fac poze si imi aminteam abia la final. Si din nou imi promiteam ca data viitoare o sa fiu mai disciplinata si o sa fac lucrurile pas cu pas.
Nici de data asta nu pot spune ca am reusit sa ma opresc si sa fotografiez toti pasii, dar imi iau inima-n dinti si poate ca o sa fie de ajutor cuiva acest tutorial.

Paturica gata arata asa:


Iar dimensiunile finale sunt de 84cm x 120cm.

Buun, daca va place si vreti sa incercati, trebuie sa alegeti cateva materiale care se potrivesc, nu neaparat limitate la un anumit numar. Eu am ales 5 pentru partea din fata, iar pentru spate am gasit un material din finet, care mi-ar fi placut sa fie o culoare neutra. Dar m-am multumit si cu acel mov cu floricele pe care-l puteti  vedea in prima imagine. Mai este nevoie si de o bucata de vatelina pentru partea dintre cele doua.


Pentru partea din fata trebuie sa taiati 70 de patrate de latura 13,5 cm care vor fi aranjate in 10 randuri, cate 7 pe fiecare rand.


Cate patrate din fiecare culoare ramane la latitudinea fiecaruia, metoda mea a fost sa tai un numar egal de cate 10 patrate din fiecare material (deci doar 50 pentru inceput), pe care apoi le-am asamblat intr-o ordine care mi-a placut cum arata si am decis apoi din ce materiale as mai avea nevoie sa tai in continuare pentru a-mi completa modelul. 
Trebuie sa recunosc ca partea de alegere si combinare a materialelor si apoi aranjarea blocurilor astfel incat sa imi placa imi ia o mare parte din timpul de lucru.

Asa cum spuneam mai sus, aranjarea blocurilor in ordinea preferata, dupa sau in timpul taierii blocurilor, este urmatorul pas.


Dupa aceasta munca de creatie extenuanta, putem lua o pauza la masina de cusut: fiecare rand de patrate trebuie cusut impreuna, in ordinea stabilita. Eu le-am cusut la aprox 0,5cm de margine.


dupa care este indicat sa le calcati pentru a fi intinse bine fasiile


Respectand, desigur, ordinea stabilita, fasiile trebuie cusute intre ele, tot la 0,5 cm de margine.
Si tadam! Iata partea din fata :D




De aici incolo calea ne e usoara si treaba e aproape gata. NOOOT!
De aici incolo trebuie sa unim cele 3 parti, sa matlasam si sa legam la exterior paturica. 
Pentru asta, taiem o bucata de material si una de vatelina de dimensiunile finale ale paturicii. Va sfatuiesc sa masurati inainte de asta partea din fata si sa taiati pe dimensiunile ei reale, pentru ca uneori poate sa iasa diferit de cum a fost planificat.
Apoi se aseaza partea din spate, vatelina si partea din fata facuta din blocuri si se prinde cu bolduri, cat mai drept posibil, eventual pe o masa sau pe parchet.

Matlasarea se face ca si un grilaj, se trage la masina de-a lungul blocurilor de material din fata, si pe lungime si pe latime



Dupa matlasare urmeaza ultima parte si anume, cea de legare la exterior. Pentru asta e nevoie de o fasie de material de lungime cat perimetrul paturicii + 10 cm in plus, iar de latime de aproximativ 10 cm.
Pe aceasta trebuie sa o calcati cu fierul indoita la jumatate ca in imagine, in dreapta


apoi trebuie prinsa cu bolduri cu partea deschisa inspre exterior de-a lungul marginii paturicii.
De aici cel mai bine este sa va dau un excelent tutorial video dupa care si eu am invatat aceasta tehnica si la care uneori inca mai apelez.


Dupa legare treaba e gata si avem rezultatul final:



Spor la lucru!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu